Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tutaj jesteś: Sukces » Ludzie

Ludzie

Dr Mateusz Grzesiak: Zmiana pokoleń, czyli jak o sukcesie myślą młodzi Polacy

20-06-2017, ostatnia aktualizacja 21-06-2017 14:48

Jak definiują sukces? Y-ki chcą równowagi i spełnienia. Szczęście jest rozumiane jakościowo, nie chodzi więc tyle o „mieć", ile bardziej o „być". Młodzi ludzie widzą siebie w wolnych zawodach i nie mają nic przeciwko częstym zmianom pracy, aby osiągnąć swoje zawodowe cele ( jak wskazują Harrington and Hall, 2007). Oczekiwania Millennialsów wobec pracodawców to możliwość pogodzenia pracy zawodowej i życia prywatnego (work-life balance), możliwości rozwoju i pracy, która będzie mieć jakieś znaczenie (De Howe & De Vos, 2010). Według raportu „How Millennials Navigate Their Careers. Young Adult Views on Work, Life and Success", ponad 80% przedstawicieli tego pokolenia wykazuje się chęcią wykonywania coraz bardziej wymagających zadań i dodatkowej pracy dla wsparcia organizacji. Wysokość pensji jest wyznacznikiem sukcesu w pracy dla 95% ankietowanych, ale satysfakcja z pracy okazuje się być dla nich ważniejsza (98%). Liczy się zdobywanie nowych umiejętności i osiągnięć oraz rozwój osobisty. Millenialsi szukają miejsca, gdzie mogą zabłysnąć, odkryć siebie, rozwinąć kompetencje. Autorytet szefa uzależniają od jego osobowości i kompetencji, a nie odgórnie narzuconej hierarchii. By bylo zmotywowani, należy dać im wsparcie emocjonalne, możliwość ciekawych szkoleń i interaktywne relacje z innymi.

autor: dr Mateusz Grzesiak

1 2
Następna
rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

common