Tutaj jesteś: Sukces » Działam

Działam

Ile warte są oczy psa

Olga Wiechnik 20-10-2016, ostatnia aktualizacja 20-10-2016 16:00
Nie, to nie jest zdjęcie. To rysunek.
źródło: Sukces
Nie, to nie jest zdjęcie. To rysunek.
źródło: Sukces
źródło: Sukces

„WIN: WIN”, charytatywna wystawa psich portretów autorstwa Michała Torzeckiego nie mogła się nie udać. Adoptujesz psa – dostajesz w prezencie obraz. Kupujesz obraz – pieniądze zasilają budżet schroniska. Tak czy inaczej, psy wygrywają. „To nie jest zaproszenie na wernisaż. To zaproszenie do naprawiania świata. To nie jest aukcja. To jest idea”, mówił o wystawie Paweł Potoroczyn, do niedawna Dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza. Nam Michał Torzecki opowiada, jak odnieść sukces w działalności charytatywnej i dlaczego portretowanie zwierząt jest ciekawsze od malowania ludzi.

1. Moje najwcześniejsze wspomnienia dotyczą zoo. Miałem trzy lata, gdy rodzice przeprowadzili się do Stanów. Na początku zamieszkaliśmy w Chicago, bardzo lubiłem chodzić do tamtejszego ogrodu zoologicznego. Szczególnie wyraźnie pamiętam niedźwiedzia polarnego, który znany był z tego, że lubił podpływać do szyby i opierać się o nią łapami, dzięki czemu jego odbicie było widoczne na szkle. Moja pierwsza wystawa podyplomowa dotyczyła właśnie zoo. To dość kontrowersyjny temat, ogrody zoologiczne mają wielu zwolenników i wielu przeciwników. Ja należę raczej do zwolenników, choć rozumiem przeciwników. Zoo w społeczeństwie odgrywa bardzo ważną rolę edukacyjną, nie można o tym zapominać. Niby w szkole wszyscy mają biologię, ale nie wszyscy na nią chodzą. W domu nie każdy ogląda Animal Planet, a na podróże po świecie wielu ludzi nie stać. Przygotowując wystawę, chodziłem często do warszawskiego zoo, słuchałem rozmów odwiedzających je rodzin i byłem przerażony poziomem wiedzy o zwierzętach – odróżnienie tygrysa od lwa było często problemem. I dlatego zrobiłem tę wystawę. Do portretów wybrałem różne zwierzęta, zależało mi, żeby pokazać, jak różnie to uwięzienie znoszą.

Sukces
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common