Tutaj jesteś: Sukces » Myślę

Myślę

Wszystko i nic

Bartosz Mszyca 18-08-2016, ostatnia aktualizacja 18-08-2016 16:00
11 minut. Tyle czasu, jak wynika z badań przeprowadzonych przez profesor Glorię Mark z Uniwersytetu Kalifornijskiego, jest w stanie skupić się na wykonywanym zadaniu przeciętny pracownik biurowy, zanim coś lub ktoś odwróci jego uwagę. Po każdym takim zakłóceniu potrzeba średnio aż 25 minut, by podjąć przerwaną pracę z pełną koncentracją.
źródło: 123RF
11 minut. Tyle czasu, jak wynika z badań przeprowadzonych przez profesor Glorię Mark z Uniwersytetu Kalifornijskiego, jest w stanie skupić się na wykonywanym zadaniu przeciętny pracownik biurowy, zanim coś lub ktoś odwróci jego uwagę. Po każdym takim zakłóceniu potrzeba średnio aż 25 minut, by podjąć przerwaną pracę z pełną koncentracją.

Ze smartfonem w jednej ręce i kubkiem kawy w drugiej biegniemy ze spotkania na spotkanie. Jednocześnie zamieszczamy komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagram. Po powrocie do biurka chcemy wysłać podsumowanie spotkania szefowi... i w tym momencie pojawia się pustka w głowie. Powód? Znów nie byliśmy dostatecznie skoncentrowani.

Dlaczego coraz trudniej nam się skupić? – Dzieje się tak, ponieważ mamy coraz więcej możliwości. Gazety, telewizja, serwisy społecznościowe, e-mail... To wszystko łączy nas ze zglobalizowanym światem i domaga się naszej uwagi – tłumaczy Ulrich Schnabel, niemiecki dziennikarz naukowy, autor książki „Sztuka leniuchowania. O szczęściu nicnierobienia". – Co gorsza, niezależnie od tego, ile czasu poświęcimy mediom cyfrowym, to zawsze będziemy mieć poczucie, że coś pominęliśmy, ponieważ cyfrowy świat jest nieskończony. W efekcie próbujemy wielozadaniowości, chcemy robić kilka rzeczy naraz – pijemy kawę, sprawdzając jednocześnie e-maile, słuchając muzyki, rozmawiając przez telefon i surfując po sieci. Problem z koncentracją polega na tym, że ona domaga się czegoś zupełnie przeciwnego – nie zwiększania zakresu możliwości, ale ich ograniczania – przekonuje Schnabel.

Sukces
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common