Tutaj jesteś: Sukces » Żyję

Żyję

Przyczajony tygrys, odkryty smok

Barbara Acher-Chanda 21-04-2016, ostatnia aktualizacja 21-04-2016 16:00
źródło: materiały prasowe
źródło: 123RF
źródło: 123RF

Trzeba chwili, by dostrzec wzory. Wyłaniają się spod markowych koszul biznesmenów, ekskluzywnych żakietów menedżerek, lekarskich fartuchów czy marynarek polityków. 



Ale nikt nerwowo nie poprawia kołnierzyka. Przeciwnie. Właściciele tatuaży przestali chować je wstydliwie przed światem. Mówią o nich z dumą.

Już od drzwi wejściowych na Tattoo Konwent w Poznaniu słychać brzęk maszynek do tatuażu i czuć charakterystyczną woń: mieszaninę zapachów środków dezynfekujących, tuszu i potu tysięcy ludzi, którzy przyszli zobaczyć, jakie cuda potrafią wyczarować na skórze sprawni tatuażyści. – Zmienia nam się publika: to już nie są małe imprezy skupiające punków czy inne grupy alternatywne. Dziś mamy tu przekrój całego społeczeństwa, z rodzinami z dziećmi włącznie. Do tego stopnia, że organizujemy specjalny kącik z animacjami dla najmłodszych – mówi Marcin Jellinek, który od trzech lat obsługuje konwent od strony medialnej. To niejedyna taka impreza w kraju. Miłośnicy tatuażu spotkają się na zlotach we Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku czy w stolicy, gdzie na jesieni czwarty raz odbędzie się Warsaw Tattoo Convention. Zdaniem Marcina Pacześnego, organizatora m.in. poznańskiego wydarzenia, tatuaż jako zjawisko istnieje w Polsce już od 25 lat. – Przyszedł z Zachodu, razem z zagranicznymi teledyskami, ale przez pierwszą dekadę kojarzony był wyłącznie z subkulturami, postrzegany przez pryzmat stereotypów. Prawdziwy rozkwit to ostatnie sześć lat – tłumaczy. Swój pierwszy konwent zorganizował w 2009 r. 



– Razem z przyjacielem chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie przez dwa dni pasjonaci tatuażu będą mogli spotkać artystów z całej Polski i tych, którzy tworzą za granicą, porozmawiać, wymienić poglądy. Na początku przedsięwzięcie miało mocno undergroundowy charakter. Dziś to ogromna impreza, która wzbudza zainteresowanie sponsorów.

Sukces
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common