Tutaj jesteś: Sukces » Działam

Działam

Dietetycznie całodobowo, czyli w tej kalorii jest metoda

Karolina Monkiewicz-Święcicka 01-04-2016, ostatnia aktualizacja 01-04-2016 00:01
źródło: Perfect Diet
autor: Agnieszka Jurek
źródło: Perfect Diet
autor: Agnieszka Jurek
Paweł Ancukiewicz. Jego firma jest warszawskim potentatem. Codziennie produkuje  kilkaset dietetycznych zestawów.
Paweł Ancukiewicz. Jego firma jest warszawskim potentatem. Codziennie produkuje kilkaset dietetycznych zestawów.
źródło: Perfect Diet
autor: Agnieszka Jurek

Moda na zdrowy styl życia nie przemija. Zarobić można na wszystkim, co związane jest z odchudzaniem: dostarczaniu posiłków, konsultacjach dietetyka, a nawet na przepisach kulinarnych. Wystarczy podążać za trendami.

Od miłości do otyłości – a raczej do odchudzania – wiodą czasem biznesowe ścieżki. Wojciech Wrzaskała 10 lat temu sprzedał portal Sympatia.pl. i zaczął się rozglądać za kolejnym dochodowym tematem. – Analizowaliśmy interesujące pomysły z zagranicy. Diety, zdrowy styl życia to było to. Mój wspólnik zainspirował się amerykańskim serwisem Ediets.com. To był nasz benchmark – opowiada biznesmen.

Założyli portal Vitalia.pl – internetowy serwis oferujący dopasowywane indywidualnie programy diet odchudzających i specjalistycznych. W pierwszych miesiącach działalności mieli raptem kilkudziesięciu klientów. Ludzie nie byli jeszcze oswojeni z usługami online, a rynek związany ze zdrowym stylem życia dopiero raczkował. Dziś miesięcznie serwis odwiedza nawet 
1,5 mln osób, a z diet Vitalii skorzystano ponad 300 tys. razy. – Co roku, kiedy nadchodzi sezon, zwiększamy team dietetyków, bo nie starcza nam mocy przerobowych – chwali się prezes Vitalii.

Pięć lat temu Paweł Ancukiewicz pracował jako trener personalny. Zdrowy styl życia już „hulał" w większych miastach. Jego klienci coraz częściej chwalili się, że aby wesprzeć efekt ćwiczeń, korzystają z cateringu dietetycznego. I...narzekali na jakość dostarczanych posiłków. W głowie Pawła Ancukiewicza narodził się pomysł na podobny biznes. – W styczniu 2010 r. wyprodukowaliśmy pierwsze zestawy próbne. Testowaliśmy je wśród znajomych – wspomina.

Potrawy zasmakowały, pierwsze 10 osób zostało z nimi na warunkach komercyjnych. Tak powstała firma Healthy Lifestyle, która pod marką Perfect Diet dostarcza catering dietetyczny. Konkurencja wówczas była niewielka – może pięć firm. Do pierwszych dziesięciu klientów dołączyli kolejni. Obecnie są warszawskim potentatem. Codziennie produkują kilkaset dietetycznych zestawów. – Już po pierwszym roku nie musiałem nic dokładać. Biznes natychmiast zaczął się rozrastać 
– mówi Paweł Ancukiewicz.

Podobnie było w przypadku Melchiora Karpińskiego (Lightbox.pl). Na catering dietetyczny namówili go znajomi. – Mieli zakład 100 km od Warszawy, który produkował pizzę i pierogi. Szukali nowego pomysłu – wspomina biznesmen.

Dziś ma blisko 70 pracowników, a z cateringu Lightbox.pl korzysta 2 tys. osób miesięcznie w całym kraju. On także zaczynał pięć lat temu.

Z kolei Monika Milewska (wcześniej współzałożycielka modowego portalu społecznościowego Lamoda) dietetyczny serwis Jemyzdrowo.pl założyła w październiku 2015 r. W jej otoczeniu niemal wszyscy byli na jakiejś diecie. Ona sama od dwóch lat nie je nabiału i glutenu. – Przestałam chorować i czuję się świetnie, natomiast taka dieta bardzo komplikuje życie – mówi specjalistka od e–commerce. – Dużo czasu traciłam na szukanie fajnych przepisów. Trudno było mi przefiltrować te przepisy, które były dla mnie. Dlatego Jemyzdrowo.pl to pierwszy w Polsce serwis dedykowany wyłącznie zdrowym dietom wykluczającym. Można tu znaleźć przepisy od najlepszych food blogerów, które są podzielone na podstawowe kategorie diet, takie jak bezglutenowa, wegańska czy paleo. Serwis pozwala też wyszukiwać przepisy po składnikach. – Działamy krótko, a już mamy kilka tysięcy użytkowników, którzy regularnie odwiedzają naszą stronę – ucina Monika Milewska.

...
Poprzednia
1 2 3 4 5
Sukces
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common