Tutaj jesteś: Sukces » Myślę

Myślę

Demon ceny

Grzegorz Kubera 17-12-2015, ostatnia aktualizacja 17-12-2015 13:56

123RF

Gdy jest za niska – klient uzna, 
że próbujemy wcisnąć mu tandetę. Za wysoka – ucieknie 
do konkurencji. Gdy ustalimy 
ją na granicy rentowności 
– wtedy klient może coś kupi, ale nie uda się rozwinąć firmy. Nad ustaleniem właściwej ceny pracują dziś w pocie czoła 
zastępy specjalistów.

Zastosowanie cyfry 9 w cenach to metoda stara jak świat, ale czy jeszcze skuteczna? Jakie znaczenie dla klienta ma fakt, że dana bluzka kosztuje 99 zł zamiast 100 zł, a książka 29 zł zamiast 30 zł? W latach 1987–2004 przeprowadzono wiele badań, by to sprawdzić. Jednym z nich był eksperyment zorganizowany przez University of Chicago i MIT. Polegał na tym, że kilku grupom ludzi zaoferowano identyczny katalog. Różna była jednak jego cena, odpowiednio 
34, 39 oraz 44 dol. Wnioski? Największą sprzedaż odnotowała wersja za 39 dol. Dziennik „Quantitative Marketing and Economics" również przeprowadził podobne badanie, oferując odzież damską w cenie 35 oraz 39 dol. Tutaj także lepiej sprzedał się produkt w wyższej cenie. 
– Zdaje się, że dziewiątki mają magiczną moc. Zdecydowanie bardziej zwracamy uwagę na liczbę/cyfrę po lewej stronie – mówi psycholog Daniel Wichiciel. – Korzystniej jest kupić coś za 4,99 niż za 5 zł.

Sukces
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common