Tutaj jesteś: Sukces » Żyję

Żyję

Toyota Mirai: wizja przyszłości

Marek Wieruszewski 17-12-2015, ostatnia aktualizacja 17-12-2015 16:00
Samochód Przyszłości). Mirai to po japońsku „przyszłość”. 
Toyota zaprezentowała ten model 
na targach w Los Angeles nieco ponad 
rok temu. W 2015 r. na drogi trafiło 
700 egzemplarzy, oraz zebrano 
4 tys. zamówień od firm, instytucji publicznych i osób prywatnych na całym świecie. Auta trafią do nich w 2016 i 2017 r.
źródło: materiały prasowe
Samochód Przyszłości). Mirai to po japońsku „przyszłość”. 
Toyota zaprezentowała ten model 
na targach w Los Angeles nieco ponad 
rok temu. W 2015 r. na drogi trafiło 
700 egzemplarzy, oraz zebrano 
4 tys. zamówień od firm, instytucji publicznych i osób prywatnych na całym świecie. Auta trafią do nich w 2016 i 2017 r.
Aerodynamiczny design. Im szybciej się porusza, tym większy działa na nią opór powietrza. Projektując Toyotę Mirai, inżynierowie skupiali się więc na jej właściwościach aerodynamicznych. 
W rezultacie Mirai jest dyskusyjnej urody. Za to można go rozpoznać na kilometr.
źródło: materiały prasowe
Aerodynamiczny design. Im szybciej się porusza, tym większy działa na nią opór powietrza. Projektując Toyotę Mirai, inżynierowie skupiali się więc na jej właściwościach aerodynamicznych. 
W rezultacie Mirai jest dyskusyjnej urody. Za to można go rozpoznać na kilometr.
Luksusowy kokpit.  Toyota zapewnia, że stosunkowo wysoka cena Mirai znajduje 
odzwierciedlenie nie tylko 
w nowoczesnym napędzie, ale 
i w wyposażeniu porównywalnym z autami klasy premium. Mirai ma m.in. ogrzewaną kierownicę, system audio JBL. Wnętrze jest dodatkowo wyciszone dzięki 
redukującym hałas szybom. 
źródło: materiały prasowe
Luksusowy kokpit. Toyota zapewnia, że stosunkowo wysoka cena Mirai znajduje 
odzwierciedlenie nie tylko 
w nowoczesnym napędzie, ale 
i w wyposażeniu porównywalnym z autami klasy premium. Mirai ma m.in. ogrzewaną kierownicę, system audio JBL. Wnętrze jest dodatkowo wyciszone dzięki 
redukującym hałas szybom. 

Wygląda jak Prius, trudno ją kupić i jeszcze trudniej zatankować. 
A DO TEGO 6 l na setkę. Ale nie benzyny, tylko wody. Z rury wydechowej.

W latach 80. ubiegłego wieku zespół Fiesta śpiewał piosenkę z refrenem „Kupię Skodę na wodę albo Ładę na gaz...". Był kryzys, benzyna dostępna była na kartki, więc Polacy byli bardzo zainteresowani alternatywnymi napędami. Gdyby wtedy Melex przerzucił się z wózków golfowych na samochody osobowe, to pewnie dziś Elon Musk przyjeżdżałby do nas uczyć się o szybkich stacjach ładowania i superwydajnych akumulatorach. Ale wtedy świat bardziej interesował się Porsche 959, BMW M1 czy Ferrari F40.

Sukces
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Najczęściej czytane

  • 24 h
  • 7 dni
  • 30 dni

Galerie

1 - 1 / 4
common