Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tutaj jesteś: Sukces » Żyję

Żyję

Liga prawdziwych dam i dżentelmenów

Barbara Acher–Chanda 17-11-2016, ostatnia aktualizacja 17-11-2016 16:00
źródło: 123RF
źródło: 123RF
Łukasz kielban Chce. walczyć z ogarniającą nas dziś bylejakością. Nie zadowala się szybkimi efektami.
autor: Agnieszka Werecha
źródło: ROL
Łukasz kielban Chce. walczyć z ogarniającą nas dziś bylejakością. Nie zadowala się szybkimi efektami.

Ich znakiem rozpoznawczym jest nienaganny strój i staranne maniery, które wychodzą poza ramy formalnych spotkań. Klasę starają się zachować zarówno w pracy, w sklepie jak i na sali gimnastycznej – kim są współcześni polscy dżentelmeni i damy?

– Zaliczyłbym siebie do neofitów. Ale nie w sensie szaleńczego wyznawania nowej dla mnie idei, tylko jako osoby, która angażuje się w coś od niedawna. Bo tak naprawdę nie pochodzę nawet z rodziny z wielopokoleniowymi tradycjami. Spadkobiercy kultury dżentelmenów dwudziestolecia międzywojennego mogliby ze spokojem powiedzieć, że nie jestem z ich towarzystwa – przedstawia siłę Łukasz Kielban, historyk z wykształcenia, autor bloga i kanału wideo „Czas Gentlemanów", a także książki poświęconej dziejom tego stylu, zasadom dobrego wychowania i ubioru oraz kształtowaniem swojego charakteru. Z czasem ta działalność przerodziła się w misję popularyzowania postawy dżentelmena jako osoby, która oprócz empatii, szeroko rozumianych zasad savoir–vivre oraz ogólnego, schludnego wyglądu, przykłada duża wagę do codziennych rytuałów, takich jak parzenie kawy, pastowanie butów czy poranne golenie. – Stosując tradycyjne techniki, trzeba na to przeznaczyć 10–15 minut zamiast trzech. Ale w konsekwencji jest ono lepsze, przyjemniejsze i daje większe zadowolenie. Osoby, którym poleciłem te techniki, pisały, że mogłyby się golić i dwa razy dziennie, tylko zarost nie rośnie im tak szybko – wspomina. Jak dodaje, wykonywanie tych wszystkich, pozornie błahych rzeczy ma głębszy sen, sprowadzający się do skupienia na świadomym życiu. – Nie chodzimy na skróty, nie zadowalamy się szybkimi efektami. Dążymy do tego, by to, co robimy, stawało się lepsze. Walczymy z codzienną, wszechogarniającą nas dzisiaj bylejakością – tłumaczy. Jego zdaniem obecne tempo życia jest największym wyzwaniem dla osób, które starają się wcielić w życie wyśrubowane standardy. – W pośpiechu nie zauważa się osób w potrzebie, zapomina się o manierach, złożeniu życzeń. Rozwiązanie tego problemu jest trudne. Nie da się po prostu wyłączyć zegara, żeby tak szybko nie tykał. Dlatego zdarza mi się płakać nad niewypastowanymi butami lub brudnym samochodem, bo nie mam, kiedy pojechać do myjni – wzdycha twórca „Czasu Gentlemanów".

Rzeczpospolita
Dostęp do treści serwisu jest płatny. Prosimy wykupić dostęp.
Jeżeli masz konto, zaloguj się!
Formularz otrzymania bezpłatnego dostępu do SukcesMagazyn.pl dla prenumeratorów wydania papierowego
Prenumeratorom "Sukcesu" przysługuje prawo bezpłatnego dostępu. W tym celu proszę o uzupełnienie poniższej rejestracji.
-
6 miesięcy rok
Klikając opcję "Uzyskaj dostęp", przyjmujesz: Regulamin korzystania z serwisów Rzeczpospolitej
* Pole obowiązkowe
** Pole obowiązkowe tylko w przypadku gdy prenumeratorem jest firma/instytucja
*
Oświadczam, że wyżej podane dane są prawdziwe i jako prenumerator przysługuje mi prawo darmowego dostępu do serwisu Sukcesmagazyn.pl w trakcie trwania prenumeraty. Jednocześnie w przypadku uzyskania dostępu do serwsiu w sposób nieuprawniony tj. bez wykupienia aktualnej prenumeraty wydania papierowego "Sukces", zgadzam się na obciążenie mnie kosztem uzyskanego dostępu.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia marketingu towarów i usług Presspublica. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51 (dalej: Presspublica) moich danych osobowych w celu prowadzenia przez Presspublica marketingu towarów i usług osób trzecich. Oświadczam, że zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych będzie Presspublica, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, a podanie danych osobowych jest dobrowolne.
pole obowiązkowe
*
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Presspublica sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Presspublica sp. z o.o. informacji handlowych na podany wyżej adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.
Zaznaczaczając tę opcję prosimy również o zaznaczenie jednej z powyższych 
Dodatkowe informacje 22 46 30 066

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Galerie

1 - 1 / 4
common